İhracatını Arttırarak En Hızlı büyüyen Firma
Paslanmaz çelik endüstriyel mutfak ekipmanları alanında üretim yapan SkTürk Endüstriyel Mutfak proje, tasarım, imalat, montaj ve satış sonrası servis hizmetleriyle faaliyet gösteriyor.
Ana mutfak ekipmanları, bar ekipmanları, kafeterya-pastane ekipmanları ve temizlik gereçleri gibi ürün gruplarında üretimini devam ettiren firma, pazar olarak Afrika ve Orta Doğu ülkelerine ihracat yapmayı hedefliyor.
Paslanmaz çelik sektörünün eskiden daha çok kazandıran bir sektör olduğuna dikkat çeken İhracat Uzmanı Savaş KURŞUN, bunun iç pazarda rekabetin artmasından kaynaklandığını söyledi. Kurşun, “Günümüzde iç pazardaki rekabet ve doygunluk bizi yurt dışında yeni pazarlar bulmaya itiyor. 2012’de ihracatımızı yüzde 150 arttırmayı hedefliyoruz. Dış piyasadan çok fazla talep geliyor. Bu şekilde giderse yakında üretim hacmimizi genişletmemiz gerekeceğine inanıyorum” dedi.
Başta güvenilir bulmadığı B2B sitelerinin bugün geldiği noktayı gördüğünde fikrinin değiştiği belirten Kurşun, “Güvenilir ve saygın bir B2B sitesine üyeyseniz, alıcıların gözünde siz de güvenilir ve saygın bir firma oluyorsunuz. Diğer taraftan yerinde ziyaret yöntemiyle, bir yurt dışı gezisinde ulaşabileceğiniz potansiyel müşteri sayısı saatlerle ve mesafelerle sınırlıyken, internet üzerinden zaman ve mekân kısıtlaması olmadan milyonlarca potansiyel müşteriye aynı anda ulaşabilme avantajı paha biçilmez bir unsur” diye konuştu.
Dünyanın her ülkesinden her çeşitte ürün taleplerinin geldiğini söyleyen Kurşun, “Kendi oluşturduğumuz talepler istatistiğimize baktığımızda ülke bazında spesifik bir ürün öne çıkıyor diyemeyiz. Ama şimdiye kadar buna sadece bir istisna oldu; o da Irak’tan gelen yoğun morg talepleri. Tabi buna sevinmeli miyiz yoksa üzülmeli miyiz bilemiyorum.” dedi.
Türkiye ekonomisinin hızlı büyüdüğünü söyleyen Kurşun, “2011 yılında Türkiye’nin ihracatı %19’a yakın bir büyüme gerçekleştirdi. Bu oranı sabit tutabilirsek, 5 yıl içinde toplam ihracatı ikiye katlamamız işten bile değil. Bu da 2023 hedefinin gayet gerçekçi olduğunu gösteriyor” şeklinde konuştu.
Birçok kişinin Arap Baharının Türkiye ihracatına büyük sekte vurduğunu söylediğinden bahseden Kurşun, “Her etkinin bir tepkisi vardır ve iç karışıklık yaşan bir ülkenin ticari ilişkilerinin durması da gayet doğal bir durumdur. Fakat daha sonra bu ülkelerdeki iç karışıklıklar sona erdiğinde, yeniden yapılanmaya giren, öncekinden daha açık ve şeffaf yönetimlerle kurulacak ticari ilişkiler eskisinden çok daha güçlü olacaktır.” dedi.
Şu anki konjonktürde en büyük avantajın Avrupa ve Amerika’nın ekonomik bir dar boğazda olması olarak gördüğünü belirten Kurşun, “Kriz kaynaklı oluşan boşluğu Türkiye gibi, şu an dünyanın en stabil ve hızlı gelişen ekonomilerinden birine sahip ve coğrafi olarak da bölgeye üç önemli unsurla birden (dil, dil, konum) hakim olabilecek bir ülke rahatlıkla doldurabilir ve Türkiye’nin bunu başaracağına da inancım tamdır.” şeklinde konuştu.
Bir önceki yazımız olan Profesyonel Aşcı Şefler SkTürk 'ü Test Ettiler. başlıklı ürünümüzüde de incelemenizi öneririz.